خبرهای ویژه

» سلامت و پزشکی » این عوامل برای سلامت روده مضر هستند

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۷:۳۹

 کد خبر: 28078
 9 بازدید
 دیدگاه‌ها برای این عوامل برای سلامت روده مضر هستند بسته هستند

این عوامل برای سلامت روده مضر هستند

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “این عوامل برای سلامت روده مضر هستند” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم. این عوامل برای سلامت روده مضر هستند  روده ها وظیفه جذب مواد خوراکی خوب را پس از هضم معده به عهده دارند, اگر روده ها با مشکلی […]

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “این عوامل برای سلامت روده مضر هستند” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم.

این عوامل برای سلامت روده مضر هستند 

روده ها وظیفه جذب مواد خوراکی خوب را پس از هضم معده به عهده دارند, اگر روده ها با مشکلی مواجه شوند کل سیستم بدن با دشوار مواجه خواهد شد. سلامت روده نقش مهمی در حفظ سلامت و تندرستی کلی انسان ایفا میکند. در حقیقت, محققان در حال تکمیل حدس می‌کنند سلامت روده میتواند در طیف گسترده ای از مریضی ها, از آکنه تا افسردگی و اختلالات دقت, نقش داشته باشد.

 

سلامت روده به دلایل بسیاری مهم هست, با اینحال یکی از عوامل اصلی که بر ارزش آن می افزاید, توانایی جذب مواد مغذی به طرز کارساز از خوراکی های مصرفی هست. با این وجود, اگر از جمعیت باکتری های خوب و ارزشمند روده نگهداری نکنید, اینکه تا چه اندازه خوب و تندرست غذا بخورید یقینا زیاد ارزش نداشته باشد. پیشتر با عده ای عادات که قادر اند به ضرر سلامت روده تمام شوند, اکثر آشنا می‌شویم.

 

استرس بیش از حد

کارهای جسمانی استرس بسیار روشن میباشند; وقتی که دچار استرس هستیم, بدن هورمونهای استرس مانند کورتیزول و آدرنالین را ترشح می‌کند, که ما را در شرایط “جنگ یا گریز” قرار می‌دهد. در این شرایط جریان خون به سوی اندام های گوارشی کاهش می‌یابد که میتواند دشوار بزرگی برای سلامت روده باشد.

 

هورمونهای استرس ما را از حالت “استراحت و گوارش” خارج کرده و واکنش جنگ یا گریز را اکتیو می سازند. در این شرایط بدن انرژی را از سمت عملکردهای غیر ضروری «بعنوان مثال گوارش غذا» به سوی قلب و عضلات منتقل میکند تا امکان معرفی واکنشی سریع ممکن شود. با اینحال این به معنای توقف موقتی ترشحات گوارشی و جنبش روده هست.

برای شما نیز جالب است؟  نکات اخطار دهنده پیرامون مسمومیت با مونوکسید کربن

 

نشستن طولانی مدت

نشستن طولانی مدت شدیدا برای گوارش بد هست و با این وجود روی سلامت روده نیز تاثیر منفی دارد. دیر زمانی هست که می‌دانیم فعالیت های جسمانی مانند دویدن و شنا کردن قادر اند به حرکات روده کمک کنند که نظم گوارشی را در پی دارد. بدون تردید, یک سبک زندگی کم جنبش میتواند سرعت هر چیزی را کاهش دهد.

 

نوشیدن بیش از حد قهوه

همان گونه که عصبی بودن و احساس استرس محرک ترشح هورمونهای استرس هست, و غفلت بدن از گوارش را بهمراه دارد, کافئین بیش از حد نیز عامل محرک دیگری هست که ترشح این هورمون ها را بهمراه دارد.

 

سود گیری غیر ضروری از آنتی بیوتیک ها

سود گیری از آنتی بیوتیک ها به مشکلی بزرگ در جهان امروز مبدل شده هست. پزشکان بیش از هر بار دیگری نگران شمار باکتری هایی میباشند که در طرف دیگر آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند.

 

یک دلیل دیگر برای پرهیز از سود گیری غیر ضروری از آنتی بیوتیک ها این هست که قادر اند باعث مرگ باکتری های خوب در روده شوند. افزون بر این, حفظ جمیعت باکتری های خوب به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری مینماید و ممکن هست حتی به پیشگیری از ابتلا به حساسیت های خوراکی کمک کند.

 

مصرف ناکافی مواد خوراکی قلیایی‌ساز

مواد خوراکی قلیایی‌ساز به پیشگیری از بازگشت اسید معده و دیگر سختی های گوارشی کمک میکنند و اساسا یک مزیت برای سلامت کلی ابزار گوارش شمرده می‌شوند. بر همین عرصه, تولیداتی مانند سبزی ها برگدار تیره, سبزی ها ریشه ای مانند شلغم و چغندر و سرکه سیب را به رژیم خوراکی خود اضافه کنید.

برای شما نیز جالب است؟  بهترین شیوه ها برای کاهش دادن صدای خروپف

 

غذا خوردن سریع

خیلی ساده به ذهن خطور میکند, با اینحال شمار فراوانی از ما این نکته را فراموش می‌کنیم که به هر میزان غذا را بهتر بجویم, گوارش آن ساده تر خواهد بود و گاز و نفخ کمتری در ابزار گوارش شکل میگیرد.

 

غذا خوردن بسیار و بی وقت

قبل از این اشاره شد که ورود به حالت استراحت و گوارش در طول روز برای انسان ارزش دارد. با اینحال به ذهن خطور میکند در جهان نوین امروز ما به غذا خوردن در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته علاقه داریم. این شرایطی نیست که انسان برای آن تکامل یافته باشد.

 

تحقیق های بیشتری به تاثیرات مثبت روزه گرفتن, اغلب به روزه‌داری متناوب ارجاع می‌شود, اشاره دارند. اینکه بین وعده های خوراکی خود به ابزار گوارش استراحت دهید, بدون تردید چیزی هست که تشکر ابزار گوارش را بهمراه خواهد داشت.

 

مصرف ناکافی فیبر

فیبر برای سلامت ابزار گوارش انسان ارزش ویژه ای دارد. فیبر نامحلول با عبور از ابزار گوارش به پاک‌سازی هر آنچه در آن گیر کرده هست, یاری مینماید.

 

مصرف بسیار قند

قند مشکلی بزرگ برای روده هست. به ذهن خطور میکند که مصرف قند رابطه نزدیکی با شکل گیری التهاب دارد, و التهاب مزمن نه تنها برای روده که میتواند برای کل بدن انسان فاجعه آمیز باشد.همین طور, قند گروه هایی از باکتری در روده را تغذیه می‌کند که ممکن هست این بخش را در دست خود گرفته و از تنوع تندرست در جمعیت باکتریایی روده پیشگیری کنند.

 

برای شما نیز جالب است؟  قبل از مهمانی و مراسم مهم این غذاها را نخورید

مصرف گلوتن

گلوتن یک دشوار زیاد برای افرادی که به حساسیت های خوراکی مبتلا میباشند, شمرده میشود, با اینحال حتی اگر به مریضی سلیاک مبتلا نباشید نیز حذف یا محدود کردن آن از رژیم خوراکی میتواند فرضیه خوبی باشد.

 

به قول پزشک دیوید پرموتر, بدن هر فردی با یک واکنش التهابی خفیف به گلوتن جواب می‌دهد, که نه تنها برای سلامت روده خطرناک هست, حتی بسیاری دیگر از جنبه های تندرستی را میتواند تحت تاثیر قرار دهد. در شرایطی که گلوتن برای همه ی دشوار باریکلا نیست, وقتی که در تلاش برای بهبودی و درمان روده خود هستید, بهتر هست آن را از رژیم خوراکی خود کنار بگذارید.

 

 

مجله تفریحیو سلامتی سیرداغ با تجمیع مطالب این عوامل برای سلامت روده مضر هستند در جهت جلب رضایت خوانندگان عزیز تلاش مداوم دارد. خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : سلامت و پزشکی
تبلیغات