خبرهای ویژه

» سلامت و پزشکی » تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۹:۴۸

 کد خبر: 28279
 11 بازدید
 دیدگاه‌ها برای تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد بسته هستند

تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم. تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد  اگر در اتاق سرد بخوابید بدنی سلامت خواهید داشت, پس اگر یک مفید مفید در شب می‌خواهید دمای […]

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم.

تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد 

اگر در اتاق سرد بخوابید بدنی سلامت خواهید داشت, پس اگر یک مفید مفید در شب می‌خواهید دمای اتاق را کاهش دهید. آنهایی که ترجیح می دهند لحظه خواب, دمای اتاق خواب را پایین بیاورند, کار خوبی انجام میدهند! بنا بر نوشته‌ای از پزشک کریستوفر وینتر, وقتی پای یک خواب مفید شبانه به میان می آید, دمای اتاق خواب ما میتواند اختلاف بزرگی ایجاد کند.

 

در چنین موقعیتی اکثر ما ممکن است تصور می کنیم لحظه خواب باید هوای اتاق نسبتا گرم باشد تا سرما نخوریم و راحت بخوابیم, با اینحال به قول‌ی پزشک وینتر, دمای اتاق خواب باید ۶۰ تا ۶۷ درجه‌ی فارنهایت باشد تا یک خواب بینظیر داشته باشیم. اگر دمای اتاق, اکثر از ۷۵ درجه یا کمتر از ۵۴ درجه بشود, میتواند منجر به بیخوابی‌تان شود.

 

چرا باید در اتاق سرد بخوابید

چرا شماره دماسنج مهم هست؟ دمای بدن به طرز طبیعی طی یک دوره‌ی ۲۴ ساعته, بالا و پایین می شود؛ بیشترین دمای بدن در انتهای بعد ازظهر و کم‌ترین دمای بدن حدود ۵ صبح هست.خواب, معمولاً زمانی شروع میشود که دمای بدن ما نزول می کند, از اینرو اتاق خنک‌تر, ما را وامی‌دارد تا سریع‌تر به خواب برویم. اگر زودتر به خواب رفتن, فارغ از همه چیز متقاعدتان نمیکند که دمای اتاق را پایین بیاورید, پس دیگر مزایای خوابیدن در اتاق سرد را بخوانید:

برای شما نیز جالب است؟  این 6 عادت سلامت قلب را تهدید می کند

 

خواب عمیق‌تری خواهید داشت

بررسی ها انجام شده در دانشگاه استرالیای جنوبی دریافت, انواع مخصوصی از بیخوابی زمانی روی می دهند که دمای بدن, تنظیم مناسبی ندارد. اگر معمولاً در طول شب از خواب بیدار میشوید, یک اتاق خنک‌تر میتواند به شما کمک کند بدنتان به دمای مناسبی برسد و خوابی عمیق‌تر داشته باشید.

 

جوان‌تر به نظر خواهید رسید

خوابیدن در اتاقی گرم‌تر از ۷۰ درجه, مانع ترشح ملاتونین در بدنتان میشود که یکی از برترین هورمون‌های بدن در مبارزه با پیری هست. وقتی در ظلمات کامل به خواب می‌‌رویم و دمای بدن‌مان نزول میکند, ملاتونین ترشح شده و فوایدش به بدن می رسد.

 

کمک‌تان میکند وزن کم کنید

با نزول دمای بدن و ترشح هورمون افزایش, هورمون استرس یا کورتیزول هم کاهش مییابد. وقتی نمی توانید به اندازه‌‌ی کافی بخوابید, با سطح بالایی از کورتیزول از خواب بیدار می شوید, یعنی احتمال این که سراغ جعبه‌ی کلوچه‌ها بروید و پریشانی‌تان هم اکثر شود, بالا میرود.

 

احتمال مریضی‌های متابولیک را کم می کنید

مطالعه‌ای نشان داد خوابیدن در اتاقی با دمای ۶۶ درجه میتواند کمک کند تا از یکسری از مریضی‌های متابولیکی مانند دیابت جلوگیری کنید. مردم کمپانی کننده در تست, نه تنها در لحظه بیداری کالری بیشتری سوزانده بودند, حتی مقدار چربی قهوه‌ای‌شان «چربی مفید» هم حدوداً دو برابر شده بود.

 

چربی قهوه‌ای به بدن اجازه می دهد کالری کمتری ذخیره کند. کم کم لحظه این رخداد, از ریسک مریضی‌های متابولیکی خواهد کاست. از اینرو لباس خواب راحت‌تان را بپوشید, درجه‌ی سیستم گرمایشی را پایین بیاورید و حاضر‌ی یک خواب مفید و راحت شوید…

برای شما نیز جالب است؟  تاثیر بهداشت دهان و دندان روی سلامتی

 

 

مجله تفریحیو سلامتی سیرداغ با تجمیع مطالب تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد در جهت جلب رضایت خوانندگان عزیز تلاش مداوم دارد. خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : سلامت و پزشکی
تبلیغات