خبرهای ویژه

» رژیم غذایی » فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۹:۰۷

 کد خبر: 24125
 20 بازدید
 دیدگاه‌ها برای فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین بسته هستند

فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین

در باب رژیم و سلامتی نوشته”فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم. فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین  مصرف غذا های سرشار از پروتئین در زندگی روزمره ضروری و ضروری هست, درمورد خوردن […]

در باب رژیم و سلامتی نوشته”فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم.

فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین 

مصرف غذا های سرشار از پروتئین در زندگی روزمره ضروری و ضروری هست, درمورد خوردن غذا های پروتئینی برای شما علاقه مندان نکاتی داریم. رژیم های خوراکی با محتوای پروتئین بالا از جمله رژیم های خوراکی با محتوای کربوهیدارت پایین نیز میباشند, بدلیل آنکه مصرف کربوهیدارت ها را محدود کرده و مواد خوراکی سرشار از پروتئین را برای دریافت کالری و انرژی جانشین میکنند.

 

یقیناً مشهور ترین رژیم خوراکی با محتوای بالای پروتئین رژیم اتکینز باشد. بخش زیادی«۲۰ تا ۳۰ درصد» از کالری های مصرفی در این رژیم خوراکی از منابع پروتئینی ممکن سازی میشوند. در مقام سنجش, رژیم های خوراکی سنتی‌تر ممکن سازی ۱۰ تا ۱۵ درصد از کالری ها را از مواد خوراکی سرشار از پروتئین, مانند گوشت, توصیه کرده اند.

 

درمورد هر رژیم خوراکی باید به این نکته دقت داشته باشید که پیوسته جوانب مثبت و منفی وجود دارند. بعنوان مثال, دنبال کردن یک رژیم خوراکی با محتوای بالای پروتئین در بلند مدت با مریضی قلبی, سکته مغزی, کلسترول بالا, انواع مشخصی از سرطان, کمبود کلسیم که باعث پوکی استخوان میشود, و سنگ های کلیه رابطه خورده هست. در چنین موقعیتی, در این نوشته روی فایده ها یک رژیم خوراکی با محتوای پروتئین بالا متمرکز میشویم.

 

سهولت در اطاعت از رژیم خوراکی

اکثر رژیم های خوراکی قادر اند خرج های فراوانی را روی دست شما بگذارند, بدلیل آنکه نیازمند خرید مواد خوراکی و تولیداتی ویژه و باورنکردنی هستید, که یقیناً حتی اسم آن ها را تا این لحظه نشنیده باشید. با اینحال رژیم های خوراکی با محتوای بالای پروتئین به منابع مشهور پروتئین وابسته میباشند و از این جهت, میتوانید مصرف مواد خوراکی سرشار از پروتئین که یقینا تا قبل از این نیز در برنامه خوراکی شما جای داشته اند را به سادگی دنبال نمایید.

برای شما نیز جالب است؟  پیش نهاد های تغذیه ای مهم برای روزه داران در رمضان

 

احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر

رژیم های خوراکی با محتوای بالای پروتئین اغلب برای افرادی که بین وعده خوراکی خود به مصرف تنقلات علاقه دارند, خوب میباشند. این رژیم های خوراکی احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر در فرد ایجاد میکنند و از این جهت, نیاز به خوردن میان وعده کاهش مییابد. این شرایط میتواند به کاهش مصرف کالری های هرروز نیز منجر شود و در تسریع روند کاهش وزن کمک حال شما باشد.

 

تسریع کاهش وزن

رژیم خوراکی با محتوای بالای پروتئین در کوتاه مدت به تسریع کاهش وزن کمک خواهد نمود. این به این معنی هست که ابتدا روند سریع کاهش وزن را تجربه خواهید کرد, با اینحال اگر این رژیم خوراکی که اکثر از پروتئین تشکیل شده هست را ادامه دهید, بالاخره, بدن پروتئین فراوانی را به روش چربی ذخیره خواهد نمود. بر همین عرصه, گسترش وزن مجدد را تجربه خواهید کرد که میتواند به کلسترول بالا و دیگر سختی های سلامت منجر شود.

 

از فایده ها رژیم‌های خوراکی با محتوای بالای پروتئین

ترمیم پوست, مو و عضله
رژیم های خوراکی با محتوای بالای پروتئین قادر اند به درخشش هرچه اکثر پوست, افزایش شرایط مو, و سود‌مندی از عضلاتی قوی کمک کنند, بدلیل آنکه پروتئین یکی از بلوک های تولید کننده بنیادی برای افزایش و بازسازی سلولی هست. پروتئین برای حفظ گردش خون, بازسازی پوست, ترمیم عضلات و سود‌مندی از استخوان هایی قوی نیاز هست.

 

تقویت انرژی
پروتئین یک درشت مغذی شمرده میشود, که به این معنی هست بدن برترین اندوخته های انرژی خود را از پروتئین ممکن سازی میکند. پروتئین برای حرکات هرروز, حافظه, تفکر و فعالیت جسمانی ضروری هست.

برای شما نیز جالب است؟  مواد خوراکی ضروری بدن رده های سنی مختلف

 

سلامت قلب
اگر یک رژیم خوراکی با محتوای بالای پروتئین را دنبال میکنید, ماهی به طرز معمول یکی از عنصر های اصلی این رژیم خوراکی شمرده می‌شود. ماهی نه تنها از محتوای چربی کم سود می‌برد, حتی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هست که دوستدار قلب بوده و به کاهش کلسترول, افزایش کاهش وزن, و کاهش احتمال ابتلا به مریضی قلبی, سرطان, و آرتریت کمک میکنند.

 

احتباس آب کمتر
نمونه دیگری از فایده ها کاهش مصرف کربوهیدارت ها و تمرکز بر مواد خوراکی سرشار از پروتئین کاهش نفخ و وزن آبی هست. با اینحال دنبال کردن یک رژیم خوراکی تهی از کربوهیدارت های پیچیده به این معنی هست که با در ابتدا مصرف مجدد انها به سرعت بازگشت وزن آبی را تجربه خواهید کرد.

 

کاهش کلسترول با سویا
بسیاری بر این مساله متمرکز می‌شوند که دنیال کردن یک رژیم خوراکی سرشار از پروتئین می‌تواند به شکل گیری کلسترول بالا و مریضی قلبی منجر شود. در چنین موقعیتی, تمرکز بر منابع پروتئین که از گیاهان سرچشمه می‌گیرند, مانند سویا, میتواند به کاهش وزن و کلسترول کمک کند.

 

 

مجله تفریحی و سلامتی سیرداغ تازه ترین مقالات مرتبط با سلامت مانند فایده های خوردن غذاهای سرشار از پروتئین را برای شما تجمیع میکند. همراه ما باشید و خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : رژیم غذایی
تبلیغات