خبرهای ویژه

» رژیم غذایی » قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۲۲:۴۰

 کد خبر: 27612
 12 بازدید
 دیدگاه‌ها برای قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن بسته هستند

قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن

در باب رژیم و سلامتی نوشته”قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم. قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن  اگر دنبال برترین راه برای لاغری هستید میتواند مرحله به مرحله […]

در باب رژیم و سلامتی نوشته”قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم.

قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن 

اگر دنبال برترین راه برای لاغری هستید میتواند مرحله به مرحله اعمال معرفی شده در پایین را انجام دهید تا به فرضیه آل خود برسید. اضافه وزن یکی از مشکلاتی هست که اکثر گروه‌های سنی با آن دست به گریبان میباشند و دریافت کالری کمتر از مقدار کالری که فرد در روز می‌سوزاند,

 

اولین اقدام برای رفع آن هست, با اینحال این مسئله به این معنا نیست که اگر فردی میخواهد وزن کم کند, باید گرسنگی بکشد, حتی باید مقدار مواد خوراکی پرکالری و باارزش تغذیه‌ای کم را با مواد خوراکی کم‌کالری و باارزش تغذیه‌ای بالا جانشین کند.گرچه ترک عادت‌هایی که باعث چاقی فرد میشود نیز بسیار کمک‌کننده و سودمند هست.

 

در این مقاله به ۷ اقدام و عادت خوراکی که تکرارش باعث کاهش کالری دریافتی در طول یک سال میشود, اشاره کرده‌ایم که انجام انها, کاهش حدوداً ۵۰۰ کیلوکالری در دریافت انرژی را در جستجوی دارد.

 

۱. مصرف شیر بدون چربی و شیر خشک

شیر جزو برترین مواد خوراکی هست که مکان مخصوصی در تغذیه مردم دارد بدلیل آنکه فایده ها آن بر سلامت استخوان‌ها, دندان‌ها, رویارویی با مریضی‌های جدی مانند سرطان, دیابت نوع۲, فشار خون و… را نمی توان فراموش کرد. گرچه به ذهن خطور می کند شیرخشک تنها برای نوزادان و کودکان خوب هست, با اینحال برای افرادی که قصد بازرسی وزن دارند نیز بینظیر خواهد بود. هر لیوان شیرخشک ۴۷ کیلوکالری دارد و عادت به خوردن این گروه از شیرها, دریافت انرژی هرروز را کاهش میدهد.

برای شما نیز جالب است؟  نشانه هایی که می گویند باید مصرف شکر را کم کنید

 

۲. صبحانه تندرست

صبحانه مهمترین وعده غذای هرروز هست که حذف آن اضافه بر احساس بی‌حالی و خستگی صبحگاهی, ولع غذا خوردن در وعده ناهار و درنتیجه اضافه وزن را نیز گسترش میدهد. جودوسر یکی از برترین انتخاب‌های خوراکی برای صبحانه هست که کنار خواص متعدد سلامت, مانع از گسترش انرژی دریافتی نیز میشود.

 

۳. کاهش مصرف دسر

دسرها, خوراکی‌هایی لذیذ, با اینحال سرشار از چربی و قند میباشند. یک دسر لذیذ به اندازه یک بشقاب حدود ۵۰۰ کیلوکالری انرژی دارد که اگر انواع کوچک‌تر آن «به اندازه یک کوکی» را گزینه و میل کنید, تنها ۳۵۰ کیلوکالری انرژی به بدن تان می رسد. گرچه میتوان خوردن دسرها را تنها به مهمانی‌ها و جشن‌ها محدود کرد.

 

۴. ۳۰ دقیقه ورزش هرروز

رژیم خوراکی درست تنها در صورتی تاثیر بینظیر خود را خواهد داشت که فرد شیوه زندگی بی‌تحرکی نداشته باشد. فعالیت‌های ورزشی به عملکرد دلخواه سیستم قلبی-عروقی, افزایش کیفیت خواب, تقویت حافظه, جلوگیری از مریضی‌های مزمن مانند دیابت, گسترش شادابی و سرزندگی و… کمک میکند. اگر هرروز حدود ۳۵۰۰ متر راه را پیاده‌روی کنید, ۲۰۰ کیلوکالری سوزانده‌اید.

 

۵. نوشیدنی‌های بدون کالری

نوشیدنی‌های صنعتی و گازدار به‌دلیل دارا بودن شکر, گاز دی‌اکسیدکربن و دیگر مواد افزودنی عوارض جدی مانند دیابت, پوکی استخوان, مریضی‌های گوارشی و… دارند. نوشیدن هر بطری نوشابه گازدار در روز ۱۵۰ کیلوکالری به بدن میرساند که به‌تدریج فرد را مستعد اضافه وزن و چاقی میکند و حذف آن از برنامه خوراکی باعث کاهش دریافت انرژی می شود.

 

۶. میوه‌ها به نوعی تنقلات

میوه‌ها خوراکی‌های مفیدی میباشند که میتوان به جای تنقلات در بین‌وعده‌ها انها را مصرف کرد. گرچه در صورت علاقه به کاهش وزن میتوان انواع کم‌شیرین‌شان «مانند سیب, گلابی, هلو, آلو و…» را گزینه کرد بدلیل آنکه اگر به جای هر بسته چیپس که ۱۴۰ کیلوکالری دارد, یک سیب بخورید, تنها ۶۰ کیلوکالری دریافت کرده اید.

برای شما نیز جالب است؟  تاثیرات نوشیدن بسیار کافئین در طول روز

 

۷. چیدمان بشقاب غذای تندرست

نیمی از بشقاب غذایتان را از میوه‌ها و سبزی‌های گوناگون و فصل پر کنید. این رفتار باعث میشود به‌طور متوسط در هر وعده خوراکی, ۳۰۰ کیلوکالری انرژی کمتر دریافت کنید. سبزی ها سرشار از فیبرهای خوراکی, ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها میباشند که کنار ممکن سازی نیاز بدن به ریزمغذی‌ها, احساس سیری طولانی‌تری برای شما علاقه مندان ایجاد خواهند کرد.

 

 

مجله تفریحی و سلامتی سیرداغ تازه ترین مقالات مرتبط با سلامت مانند قدم به قدم با کاهش وزن و لاغر شدن را برای شما تجمیع میکند. همراه ما باشید و خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : رژیم غذایی
تبلیغات