خبرهای ویژه

» سلامت و پزشکی » معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۲۲:۵۷

 کد خبر: 28361
 9 بازدید
 دیدگاه‌ها برای معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی بسته هستند

معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم. معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی  با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان سرماخوردگی هم به اشتراک جامعه عمده میشود و خوب است برای […]

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم.

معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی 

با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان سرماخوردگی هم به اشتراک جامعه عمده میشود و خوب است برای جلوگیری از ابتلا به آن مواد غذایی پایین را سود ببریم. به بازبینی فصل سرما فرا میرسد, قادر ایم کم و بیش نشانه‌های آن را ببینیم؛ از برگ‌هایی که رنگارنگ میشوند تا ژاکت‌ و لباس‌های گرمی که این طرف و آن طرف خودنمایی میکنند

 

و کدو حلوایی و … در فروشگاه‌ها که خبر از رسیدن فصل پاییز می دهند. با این وجود این نشانه‌ها یک چیز جدی‌تری را هم به ما یادآوری میکنند: سرماخوردگی و آنفلوآنزا که حدودا به هیچکس رحم نمی‌کنند, با اینحال بیشتر ما می‌توانیم توانایی‌مان را برای مبارزه با ویروس‌ها بالا ببریم.

 

از هر کارشناس و پزشکی که بپرسید بهترین راه مبارزه با ویروس‌های سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی چیست, خواهد گفت شستن مکرر دست‌ها و زدن واکسن آنفلوآنزا. باید در اینجا این خبر خوب را به شما بگوییم که شما میتوانید با مصرف یک سری از غذاها و نوشیدنی‌ها, سیستم ایمنی بدن‌تان را در جلوگیری از انواع ویروس‌ها و میکروب‌ها تقویت کنید.

 

مرکبات و میوه‌های سرشار از ویتامین C

مرکبات اولین چیزی است که هر لحظه صحبت از ویتامین C میشود به خاطر‌مان خطور میکند با اینحال چیزهای دیگری مانند سبزیجات برگدار تیره, فلفل دلمه‌ای قرمز, توت فرنگی و کلم فندقی هم منابع بی مانند ویتامین C هستند. در حقیقت ویتامین C در تعداد فراوانی از غذاها می باشد و بیشتر مردم امکان دارد

 

واقعا نیازی نداشته باشند از مکمل آن بهره ببرند, مگر این که پزشک برای‌شان تجویز کند. از اینرو خوب است به وفور از میوه‌های رنگارنگ و انواع سبزیجات استفاده کنید. با مصرف طیف وسیعی از میوه‌ها و سبزی‌ها میتوانید مطمئن باشید که ویتامین C ضروری و کافی جهت مبارزه با بیماری‌ها در دست دارید.

 

غذا های سرشار از روی

عملکرد خوب سیستم ایمنی ضروی است. کمبود زینک میتواند از تعداد سلول‌های T یا سلول‌های سفید که در مبارزه با عفونت به بدن کمک میکنند بکاهد. سیستم ایمنی ضعیف در هیچ زمانی از سال, مفید نیست با اینحال علی الخصوص در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا ارزش بیشتری پیدا میکند.

 

روی میتواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کرده و دوره و شدت علائم سرماخوردگی معمولی را کم کند, از اینرو مصرف فراوان غذا های سرشار از روی به بدن تان کمک میکند سالم بماند.برای این که میزان روی بدن تان در سطح سالم و نرمالی باشد, پیش نهاد میکنیم غذاهایی چون لوبیای پخته, صدف, خرچنگ,

برای شما نیز جالب است؟  ویروس تبخال مهمان ناخوانده روی لب ها

 

مرغ و خروس و بوقلمون, گوشت کم چرب, ماست و نخود آبگوشتی بیشتر مصرف کنید. تخم کدو هم منبع بی مانند دیگری از روی است که میتوانید هم به روش خام و هم به روش برشته مصرف کنید. تخم کدو را به جو دوسر, پروتئین شیک و انواع سالادتان اضافه کنید یا با اسم میان وعده, یک مشت از آن میل کنید.

 

پروبیوتیک‌ها

این ایام عمده در باب پروبیوتیک‌ها صحبت میشود, چون ارزش آن ها با اسم عاملانی توانمند در مبارزه با عفونت‌ها بیشتر واضح شده است. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم روده‌ها و به طرز ویژه بافت لنفاوی, خانه‌ی میکروبیوم‌هاست که با استناد به بررسی ها, از باکتری‌هایی تشکیل شده که رابطه‌ای دو طرفه و مفید با میزبان دارند.

 

میکروبیوم, با بقیه‌ی بدن تان رابطه برقرار می‌کند و عملکردهای متابولیکی, ایمن شناسی و نگهداری کنندگی دارد که یکی از آن ها, کمک به بسیج کردن سیستم ایمنی برای مبارزه با میکروب‌هاست.به خاطر اینکه بخش فراوانی از سیستم ایمنی‌تان در روده‌های شما بنا شده پیش نهاد میکنیم هر روزه غذا های سرشار از پروبیوتیک

 

مصرف کنید تا از سیستم ایمنی‌تان خدمات رسانی کرده باشید. غذا های سرشار از پروبیوتیک شامل ماست, پنیر کاتج پرورده, کفیر, سوپ میسو و سبزیجات تخمیر شده مانند کیم چی و ساورکرات میشود. این مواد غذایی, مقدار فراوانی از باکتری‌های مفید را مستقیما وارد سیستم گوارشی‌تان میکنند و در اینجا, این باکتری‌ها قادر اند با هم کاری میکروبیوم‌ها, عملکرد سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنند.

 

کومبوجا

یک منبع بی مانند دیگر از پروبیوتیک‌ها, نوشیدنی به اسم کومبوجا است. کومبوجا که بیش از ۲۰۰۰ سال سابقه‌‌ی مصرف دارد, عنصر های مفید و سالمی دارد که هر وعده از آن, حاوی پروبیوتیک‌ها, ویتامین‌های B, آنزیم‌ها و اسیدهای ارگانیک است. کومبوجا از چای سیاه بهمراه قند و باکتری‌های زنده درست می‌شود

 

و گازدار است, طعم ترش و شیرین دارد با ته طعم‌ای از سرکه. گاهی امکان دارد باکتری‌های کوچکی را معلق روی سطح این نوشیدنی دیدن نمایید, با اینحال نگران کننده نیست و میتوانید با حدس راحت کومبوجای‌تان را بنوشید.

 

ماهی و غذا های سرشار از امگا ۳

اسید چرب امگا ۳ موجود در روغن بذر کتان و ماهی‌های چرب, با گسترش فعالیت فاگوسیت‌ها «بیگانه خوارها» با اسم تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی رفتار می‌کنند؛ فاگوسیت‌ها سلول‌های سفیدی هستند که باکتری‌ها را می‌خورند. به علاوه از طرف دیگر امگا ۳ , واکنش سیستم ایمنی را تنظیم میکند تا درمقایسه با یک عفونت, بسیار واکنش نشان ندهد.

برای شما نیز جالب است؟  این مردم حتما به مکمل آهن نیاز دارند

 

منابع محشر امگا ۳ شامل ماهی‌هایی چون ماهی تُن, سالمون, ساردین و ماهی ماکرل میشود. بذر کتان و روغن بذر کتان هم مقادیر فراوانی امگا ۳ دارند. مصرف مکمل امگا ۳ بهمراه ویتامین E با همدیگر, سیستم ایمنی را تقویت میکند..”

 

قارچ و دیگر غذا های سرشار از ویتامین D

همه ی‌ی ما در باب ویتامین D و فایده ها آن برای سلامت استخوان‌ها شنیده‌ایم. آزمایشات نمایش داده که ویتامین D برای سیستم ایمنی هم بسیار سودمند است. با متا آنالیز بررسی ها بیشماری نمایش داده شده که مصرف مکمل ویتامین D به مردم کمک کرد تا در مقابل عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا مصونیت بیشتری بیابند. آنهایی که سطح ویتامین D بدن‌شان پایین بود, با شروع مصرف مکمل آن, بیشترین فایده ها نصیب‌شان شد.

 

شما میتوانید هم از روش تغذیه و هم از راه مصرف مکمل, ویتامین D کافی بدن تان را تامین کنید. تعداد فراوانی از مردم به سختی قادر اند از راه تغذیه ویتامین D جذب کنند. پیش نهاد میشود غیر از مکمل, ماهی‌ها چرب و غذا های غنی شده مانند شیر, آب پرتقال و غلات صبحانه نیز مصرف کنید.

معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی

قارچ‌ها نیز منابع محشر ویتامین D هستند. اگر قارچ‌ را یک ساعت یا بیشتر در آفتاب قرار دهید, در معرض تابش آفتاب, ویتامین D آن گسترش مییابد. قارچ‌های شیتاکه, مایتاکه و ریشی, توانایی فرآوری سلول‌های سفید را گسترش میدهد و با این وجود به شما کمک میکنند با میکروب‌های بدن تان به خوبی مبارزه کنید.

 

گیاهان و ادویه‌های تقویت کننده سیستم ایمنی

عده ای از ادویه‌های مشهور دنیا که بهترین طعم‌ها را به غذاها می دهند, قادر اند سیستم ایمنی‌تان را هم تقویت کنند. سیر, بدین خاطر بینهایت سودمند است. سیر با مداخله‌ای که در سیستم ایمنی انجام میدهد یاری مینماید تا در مبارزه با عفونت, مفید رفتار کرده و از التهاب نیز کم میکند. بررسی ها نمایش داده که عملکرد سیر, مکانیسم پیشرفته‌ای دارد؛ فرآوری ایمونوگلوبولین‌ها را بیشتر میکند که میتواند واکنش ایمنی بدن تان را افزایش بدهد.

 

دیگر گیاهان شامل زنجبیل, زردچوبه و فلفل کاین می‌شود. زنجبیل حاوی خاصیت ضد میکروبی, ضد التهابی, آنتی اکسیدانی و تسکین درد است و توانایی درمان بیماری‌های تنفسی مانند سرفه, عفونت سینه و آسم را دارد!

برای شما نیز جالب است؟  اختلال در کارکرد غده تیروئید و تاثیر در اعصاب

 

زردچوبه, گیاهی مشهور در جلوگیری از بیماری‌هاست و میتواند با تومور مبارزه کند. زردچوبه التیام زخم را تسریع میکند و معمولا میتواند سرماخوردگی, آنفلوآنزا, سر درد, احتقان, گلو درد و سرفه را درمان کند. فلفل کاین هم میتواند احتقان را برطرف کرده و بدن را گرم کند و به علاوه از طرف دیگر از التهاب بکاهد. پس خوب است کابیت‌ آشپزخانه‌تان را از این گیاهان و ادویه‌های مفید پُر کنید!

 

سوپ و براث «عصاره استخوان گاو»

همه ی‌ی ما می‌دانیم که سوپ مرغ, انتخاب مشهور غذایی برای تعداد فراوانی از افرادی است که دچار سرماخوردگی شده‌اند. بررسی ها فراوانی نمایش داده که سوپ مرغ برای سیستم ایمنی مفید است چون خاصیت ضد التهابی ملایمی دارد که در براث استخوان گاو هم پیدا میشود.

پروتئین موجود در گوشت مرغ, سیستم ایمنی را تقویت میکند و شما میتوانید با اضافه کردن سبزیجاتی چون هویج, کرفس یا اسفناج, فایده ها آن را چند برابر کنید.اگر از علاقه مندان سوپ مرغ نیستید, میتوانید از عصاره‌ی استخوان گاو یا براث که خواصی مثل سوپ مرغ دارد استفاده کنید.

 

براث استخوان گاو, منبع خوبی از ژلاتین, گلیسین, پرولین, گلوکوزامین, گلوتامین, مواد معدنی و دیگر مواد مغذی التیام بخش است که با هم برای سلامت عمومی شما بینهایت سودمند هستند. شما میتوانید براث را خالی بنوشید یا به انواع سوپ, خوراک یا سس‌ها اضافه کنید.

 

چای و عسل

چای با عسل, بهمراه سوپ مرغ یک دستورالعمل محشر و بنیادی برای مراقبت در مقابل سرماخورگی است. علی الخصوص چای سبز بینهایت سودمند است بدلیل آنکه آنتی اکسیدان EGCG به وفور در چای سبز می باشد که به طرز طبیعی از سلول‌های گوناگون در مقابل ضعیف شدن نگهداری کرده و جلوی آسیب آنها به دلیل‌ی عفونت‌ها را میگیرد. افزودن مقداری عسل به فنجان چای‌تان میتواند هم خارش گلوی‌تان را تسکین بدهد و هم سیستم ایمنی‌تان را تقویت کند.

 

با وجود این به ذهن خطور می کند سرماخوردگی و آنفلوآنزا, سنتی سالیانه است که نمی‌توان از آن فرار کرد, با اینحال شما میتوانید قدم‌های موثری برای پیشگیری و تسریع پروسه‌ی درمان و تخفیف علائم آن بردارید. روشهای معرفی شده را به کار ببرید و از فصل‌های سردی که پیش رو دارید لذت ببرید…

 

 

مجله تفریحیو سلامتی سیرداغ با تجمیع مطالب معرفی بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از سرماخوردگی در جهت جلب رضایت خوانندگان عزیز تلاش مداوم دارد. خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : سلامت و پزشکی
تبلیغات