خبرهای ویژه

» رژیم غذایی » معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۱:۱۵

 کد خبر: 23459
 14 بازدید
 دیدگاه‌ها برای معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری بسته هستند

معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری

در باب رژیم و سلامتی نوشته”معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم. معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری  عده ای از مواد خوراکی پرکالری میباشند که مختصصان تغذیه همۀ وقت} به سود گیری از آنها […]

در باب رژیم و سلامتی نوشته”معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم.

معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری 

عده ای از مواد خوراکی پرکالری میباشند که مختصصان تغذیه همۀ وقت} به سود گیری از آنها توصیه میکنند. ما ۶ ماده خوراکی به شما معرفی میکنیم. با اینکه دوردستی از مصرف غذا های پرکالری یک حرکت بنیادی برای کمک به رسیدن به اهداف کاهش وزن هست, با اینحال مراقب باشید؛ چون عده ای مواد خوراکی با اینکه کالری بالایی دارند, مصرف آنها برای شما ضروری هست.

 

مصرف عده ای از اقلام خوراکی پرکالری نه تنها شما را چاق نمی‌کند حتی راهی برای پیش گیری از ابتلا به شرایط خطرناک پزشکی هست”

 

آووکادو” سرشار از چربی های غیر اشباع, آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن هست و مصرف آن به افزایش شرایط حافظه یاری مینماید, کلسترول ال دی ال را کاهش میدهد و دلیل گسترش سطح کلسترول خوب یا همان اچ دی ال می‌شود. مصرف آووکادو پیشگیری کننده از مریضی های قلبی هست. از آنجا که یک شماره آووکادو حاوی ۳۰ گرم چربی و ۳۲۲ کالری هست, هر روز میتوانید یک و نیم شماره از این میوه مصرف کنید.

 

آجیل و دانه ها” انواع آجیل سرشار از چربی های خوب, فیبر, ویتامین ای, منیزیم, روی, فولات و پتاسیم میباشند. گرچه باید به این نکته دقت داشته باشید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید افراط کنید. بادام و پسته بیشترین میزان کالری را معرفی می‌کنند. مصرف حدود ۲۳ شماره بادام یا ۴۹ شماره پسته برابر با گرفتن ۱۶۰ کالری هست.

برای شما نیز جالب است؟  نوشابه و نکات مهم پیرامون بهره برداری از آن

 

با تقسیم بندی خوب و رعایت میانه روی در مصرف میتوانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید و به حفظ سلامت کلی بدن کمک کنید.

 

روغن زیتون” یک بخش اصلی از رژیم خوراکی مدیترانه ای هست و مصرف آن به طرز مستقیم با کاهش اخطار ابتلا به مریضی های قلبی و عده ای سرطان ها رابطه دارد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای حفظ سلامت استخوان ها نیز خوب هست. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۲۰ کالری دارد,

 

از این جهت, بهتر هست از آن بعنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزی ها سود گیری شود. سود گیری از روغن زیتون بهمراه حمص بعنوان یک میان وعده تندرست که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد میکند نیز برای کاهش وزن بسیار توصیه شده هست.

 

سیب زمینی” یقینا به دلیل وجود کربوهیدرات, سیب زمینی شهرت چندانی به اشتراک مواد خوراکی نداشته باشد با اینحال بیاد داشته باشید که این ماده خوراکی سرشار از آهن, پتاسیم و فیبر هست. یک سیب زمینی متوسط بهمراه پوست ۱۶۱ کالری دارد. سیب زمینی را بهمراه کره, نیر, خامه ترش یا بیکن مصرف نکنید. نوع پخته شدن آن بهمراه کمی نمک و روغن زیتون, یکی از تندرست ترین وعده های خوراکی هست.

 

کره بادام زمینی” کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری حدوداً ۹۴ کالری دارد. ۴ گرم پروتئین, ۸ گرم چربی, و ۳ گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را میتوانید به سادگی با غذاها مخلوط کنید. این کره را میتوانید در انواع گوناگون تهیه کنید مثلاً نوعی که در تکه های بادام زمینی هم هست

برای شما نیز جالب است؟  بدن واقعا به چه مقدار پروتئین نیاز دارد؟

 

و یا نوعی که کامل مخلوط شده هست. کره بادام زمینی که طبیعی باشد علامت اش این هست” وقتی در قوطی آن را باز می کنید روغن باید بالایش جمع شده باشد و برای سود گیری میبایست ابتدا آن را هم بزنید. از طرف دیگر کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگه داری کنید.

 

تخم مرغ” یک تخم مرغ معمولی حاوی ۷۰ کالری هست. ۵ گرم چربی, شش گرم پروتئین و اندکی کربوهیدرات. پروتئین موجود در تخم مرغ برای فرآوری عضله به بدن یاری مینماید, چربی موجود در تخم مرغ منبع زیادی از انرژی را برای بدن محیا میکند و همین طور میزان تستوسترون

 

را گسترش می‌دهد. تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ هست که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک میکند. یک عنصر به اسم کولین نیز هست که در زرده تخم مرغ پیدا میشود. کولین دلیل کاهش تولید چربی در قلب میشود و به بازسازی سلول ها یاری مینماید. از طرف دیگر واضح شده روی ایجاد و خو هم تاثیر دارد.

 

 

مجله تفریحی و سلامتی سیرداغ تازه ترین مقالات مرتبط با سلامت مانند معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری را برای شما تجمیع میکند. همراه ما باشید و خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : رژیم غذایی
تبلیغات