خبرهای ویژه

» سلامت و پزشکی » نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۶:۱۷

 کد خبر: 25326
 11 بازدید
 دیدگاه‌ها برای نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود بسته هستند

نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم. نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود  نفخ شکم یکی از مشکلاتی هست که همۀ ما گهگاهی با آن روبرو می‌شویم, حال اگر بدانید که […]

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم.

نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود 

نفخ شکم یکی از مشکلاتی هست که همۀ ما گهگاهی با آن روبرو می‌شویم, حال اگر بدانید که چگونه از نفخ پیشگیری کنید بسیار خوب خواهد بود. با دانستن این که چه غذاهایی دلیل نفخ میشوند و با رعایت چند نکته قادر ایم شرایط گوارشمان را بهتر کرده و از عوارض ناخواسته‌ای چون نفخ و یبوست و … پیشگیری کنیم.

 

اکثر فیبر مصرف کنید
اگر برای صبحانه و اسنک, میوه و غلات سبوس‌دار بخورید و میزان سبزی ها خام و پخته‌ی مصرفی‌تان را بالا ببرید, به طرز طبیعی مصرف فیبر هرروز‌تان را گسترش خواهید داد و با این وجود فیبر بیشتری در سیستم گوارشتان دارید که دلیل می شود اگر برای شام غذای سرخ شده خوردید,

 

این غذا برای مدت طولانی در معده و روده‌تان نماند و دلیل نفخ نشود. خوردن فیبر کافی به شما در کاهش وزن یا حفظ وزن حال حاضر‌تان کمک می کند و به علاوه از طرف دیگرً دفع راحت‌تری خواهید داشت.

 

غذا را خوب بجوید
خیلی‌ها فراموش میکنند که سیستم گوارش از همان زمانی که غذا را در دهان می گذراند کارش را شروع میکند. دندان‌ها غذا را به تکه‌های کوچک‌تر مبدل می کنند و آب دهن دهان, شروع کننده‌ی روش تجزیه هست. اگر غذا را به‌خوبی نجوید و تکه‌های بزرگ را ببلعید, بقیه‌ی سیستم گوارشتان مجبور هست اکثر فعالیت کند تا غذا را به حد مطلوبی برای هضم برساند و با این وجود لحظه بیشتری طول خواهد کشید.

برای شما نیز جالب است؟  پیرامون مصرف ویتامین D و معرفی منابع آن

 

حرکت کنید
جنبش بدنی و ورزش, روده‌ها را تحریک می کند تا ضایعات راحت‌تر در بدن جابجا شوند. برای حفظ عملکرد خوب گوارش, ورزش منظم یک ضرورت هست. اگر خوراکی سنگین خوردید, ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس حرکت کنید, میتوانید به پیاده‌روی بروید یا چند حرکت یوگا را انجام دهید. با جنبش قادر اید از نفخ ناشی از پرخوری پیشگیری کنید.

 

اکثر آب بنوشید
بدن شما به آب فراوانی نیاز دارد تا سیستم گوارشتان را روان نگه دارد. آن‌هایی که به نوشابه و قهوه عادت دارند باید بدانند این نوشیدنی‌ها معمولا بدن را کم آب میکنند و می توانند گوارش را به تأخیر بیندازند. بجای آن, همۀ وقت} یک بطری پر از آب در معرض داشته باشید و بجای آن قهوه‌ی چندان, سراغ دمنوش‌های گیاهی بروید تا غذا در سیستم گوارشتان راحت‌تر جابجا شده و بدن‌تان دچار عوارض جانبی بدهضمی نشود.

 

غذا های چرب, کمتر بخورید
برای تندرست نگه ‌داشتن گوارش, مصرف غذا های پرچرب را به دست کم برسانید چون این جور غذاها به میزان چشمگیری, روند‌ی هضم را کُند کرده و باعث یبوست میشوند. از اینرو یادتان باشد غذا های سرخ شده را ندرتاً مصرف کنید و گرچه در حد متعادل. به علاوه از طرف دیگر گوشت‌های چرب هم می توانند سیستم گوارش را بند بیاورند و دلیل نفخ و گاز شوند.

 

هر روز پروبیوتیک بخورید
برای این که به گوارشتان فوایدی برسانید, پروبیوتیک‌ها را وارد تغذیه‌ی هرروز‌ی خود بکنید. پروبیوتیک‌ها, باکتری‌های مفیدی میباشند که روده‌ها را سرحال و تندرست نگه می‌دارند و دلیل میشوند روده‌ها عملکرد خوبی داشته باشند.پروبیوتیک‌ها به روش انواع مکمل‌ها در معرض میباشند, با اینحال با استناد بهِ معمول, منابع طبیعی الویت دارند; ماست پروبیوتیک, کفیر, سوپ میسو و قارچ کومبوجا مثل‌های خوبی میباشند.

برای شما نیز جالب است؟  نکات و راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان

 

 

مجله تفریحیو سلامتی سیرداغ با تجمیع مطالب نکاتی برای این که شکمتان دچار نفخ نشود در جهت جلب رضایت خوانندگان عزیز تلاش مداوم دارد. خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : سلامت و پزشکی
تبلیغات