خبرهای ویژه

» رژیم غذایی » چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱:۳۹

 کد خبر: 24816
 12 بازدید
 دیدگاه‌ها برای چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟ بسته هستند

چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟

در باب رژیم و سلامتی نوشته”چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم. چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟ پیاده روی میکنید, حساب کالری‌ها را دارید, باشگاه میروید […]

در باب رژیم و سلامتی نوشته”چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم.

چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟

پیاده روی میکنید, حساب کالری‌ها را دارید, باشگاه میروید و تمامِ تلاش‌تان را می کنید که وزن کم کنید با اینحال هیچ اتفاقی نمی‌افتد. مسئله چیست؟

 

یقینا جواب این پرسش در کارها و رفتارهای تصادفی باشد که حدوداً هر روز انجام می دهید بدون این که با خبر باشید; همان عادت‌های کوچکی که به ذهن خطور می کندً ارتباطی با کاهش وزن ندارند با اینحال در حقیقت, تمام تلاش‌های‌تان را بی‌اثر می کنند.

 

آیا همه ی وقت غذای “تندرست” میخورید؟

وقتی روی تصمیمات تندرست خوراکی تمرکز میکنید, یک رخداد دیدنی روی میدهد. اگر تنها در جستجوی غذا های تندرست و “سبک” باشید, دلیل می شود مغزتان هورمون گرلین بیشتری ترشح کند و این نتیجه‌ای هست که از مطالعه‌ای در دانشگاه یل گرفته شده.

 

گرلین ِ اکثر باعث میشود احساس سیری ِ کمتری بکنید و به متابلویسم‌تان سیگنال میدهد که سرعتش را کم کند. برای متعادل نگه داشتن گرلین, به جای اکثر کردن کاهوی سالادتان, پنیر و مغز ِ آن را اکثر کنید. از طرف دیگر کوشش کنید غذاهایی را انتخاب کنید که هم تندرست باشند و هم لذت بخش و سیر کننده, مثلاً یک کاسه سوپ داغ بهمراه نان سبوسدار.

 

آیا با کارت اعتباری خرید میکنید؟

یقینا حمل پول نقد, عمده حال حاضر به نظر نرسد با اینحال افرادی که برای خرید مواد خوراکی از کارت اعتباری سود گیری میکنند, درمقایسه با آنهایی که پول نقد پرداخت میکنند, غذا های ناسالم بیشتری میخرند; غذاهایی که پرکالری و چاق کننده میباشند و این هم چیزی هست که مطالعه‌ای در «Journal of Consumer Research» مطرح کرده هست.

برای شما نیز جالب است؟  این سزیجات را به روش پخته بخورید خوب است

 

خریدارهای هله هوله و غذا های ناسالم بطور کلی درمقایسه با کالری فراوانی و عواقب مصرف این خوراکی‌ها اطلاع دارند با اینحال از آنجاییکه پرداخت خرج‌ی آن ها را حس نمیکنند, در طرف دیگر وسوسه‌ی خرید, زودتر و راحت‌تر تسلیم میشوند.

 

آیا ساعت‌های طولانی می نشینید؟

با استناد به یافته‌های دانش پژوهان دانشگاه میسوری – کلمبیا, چند ساعت یکجا نشستن دلیل میشود بدن تان تولید آنزیم ِ مهار کننده‌ی چربی که لیپاز اسم دارد را متوقف کند. هر چهل دقیقه بلند شوید و بدنتان را بکشید تا متابولیسم‌تان ۱۳ درصد گسترش بیابد. سرجای‌تان وول بخورید! پاهای‌تان را حرکت دهید و روی صندلی‌تان ورجه وورجه کنید تا کالری سوزی‌تان ۵۴ درصد اکثر شود!

 

آیا کم میخوابید؟
خواب کافی نداشتن بدنتان را در حالتی قرار میدهد که میل به چربی و کربوهیدرات بیابد. مطالعه‌ای در American Journal of Clinical Nutrition دریافته زنانی که کمتر از چهار ساعت می خوابند, رو  بعد هفت ۳۰۰ کالری اکثر دریافت کرده و ۲۱ گرم چربی بیشتری می خورند. کوشش کنید عادت خواب‌تان را اصلاح کنید و هفت ساعت و نیم بخوابید.

 

اگر عادت کرده اید به خواب کمتر و بیدار شدید, مجدد بخوابید! با اینحال این دفعه به هشت ساعت و یا حتی یقینا نُه ساعت خواب نیاز دارید تا سرحال بیدار شوید, چون خواب‌تان مستمر نبوده هست.

 

آیا استرس دارید؟

مشغله‌های روزمره, کار ِ بحران برانگیز, سختی های خانوادگی یا هر چیز دیگری که دلیل استرس‌تان هست میتواند دلیل مخفی ِ کشمکش شما برای کاهش وزن باشد. چون هورمون استرس که کورتیزول اسم دارد می تواند مقدار ذخیره‌ی چربی بدن را گسترش بدهد. تحقیق‌ها نمایش داده سطح بالای کورتیزول با مقادیر عمده چربی‌ شکمی رابطه دارد.

برای شما نیز جالب است؟  این مواد خوراکی کلسترول خون را کاهش می دهند

 

آیا غذا های فرآوری شده عمده می خورید؟

هر لحظه که دچار تردید میشوید که سراغ غذا های فراوری شده بروید یا نه, “نه” را انتخاب کنید. نان سفید, چیپس, بیسکوئیت و خیلی چیزهای دیگر که خودتان بهتر می دانید, قندهای تصفیه‌ شده‌ای میباشند در شکل غذا های بسته بندی شده.

 

تمام این خوردنی‌های ناسالم, التهاب را در بدن گسترش میدهند. چربی شکم, رابطه مستقیم با التهاب دارد, از این جهت مصرف غذا های فرآوری شده, توانایی شما برای از دست دادن چربی شکم‌تان را کاهش خواهد داد.

 

آیا از تمرین با وزنه طفره می روید؟

بله درست هست که تمرینات هوازی خیلی مهم میباشند, با اینحال اگر همه ی وقت بدوید یا دوچرخه سواری کنید, به احتمال عمده به هدف‌تان نخواهید رسید. اگر هدف اصلی شما کاهش وزن هست, فرم‌های دیگری از ورزش می باشد که چربی سوزی‌تان را بهتر هدف خواهد گرفت.

 

برترین راه برای کاهش وزن و ساختن عضلات بدون چربی, انجام تمرینات قدرتی همراه با تمرینات هوازی هست. به هر میزان عضلات‌تان قوی‌تر شوند, چربی بیشتری خواهید سوزاند. با اینحال اگر نمی توانید روزی را بدون تمرین هوازی سر کنید, قادر اید تمرینات متناوب را به روتین‌تان اضافه کنید چون نوع تمرینات متناوب, درمقایسه با تمرینات هوازی فارغ از همه چیز, در هدف گرفتن چربی‌های‌تان موثرتر میباشند.

 

 

مجله تفریحی و سلامتی سیرداغ تازه ترین مقالات مرتبط با سلامت مانند چرا لاغر نمی شوم | چرا وزن کم نمی‌ کنیم؟ را برای شما تجمیع میکند. همراه ما باشید و خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.

برای شما نیز جالب است؟  خوب با استایل بدنی خود غذا بخورید

برچسب ها : , ,
دسته بندی : رژیم غذایی
تبلیغات