راه های نگهداری از بدن در مقابل هوای آلوده

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “راه های نگهداری از بدن در مقابل هوای آلوده” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم. راه های نگهداری از بدن در مقابل هوای آلوده  در طرف دیگر هوای آلوده میتوان راه کارهایی رابه کار برد که می تواند سلامتی را ...

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “راه های نگهداری از بدن در مقابل هوای آلوده” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم.

راه های نگهداری از بدن در مقابل هوای آلوده 

در طرف دیگر هوای آلوده میتوان راه کارهایی رابه کار برد که می تواند سلامتی را دراین هوای پر از مواد زیان آور حفظ نماید و اخطار را تا حدودی دور کند. شرایط آلودگی هوا به مرحله اخطار رسیده است. ریزگردها اکنون به سهولت قابل دیدن هستند. ماسک و بهره برداری از ابزار‌هاي تصفیه هوا برخی راه حل‌هاي مقطعی برای مبارزه با آلودگی هوا قلمداد میشوند.

 

برای مردمی که در شهر های صنعتی زندگی می کنند و آلودگی هوا درست هم لحظه با ظهور فصل سرما خودش رابه زندگی روزمره آن ها تحمیل می کند باید در جستجوی راه‌‌حل‌هاي بلندمدت بود. یکی از راه‌ها که صرفا دست خودتان است به تغذیه صحیح مرتبط می شود شما با آگاهی از این‌که در شهرهایی زندگی می کنید که آلودگی هوا بخش لاینفک آن در مقاطعی از سال است، سبک خوراکی خودرا برنامه‌ریزی کنید.

 

۱- ویتامین C:

قوی ترین آنتی‌اکسیدانی برای بدن شما ویتامین C است. این ویتامین محلول در بدن می تواند رادیکال‌هاي آزاد را از بین ببرد. در عین حال ویتامین C به بازسازی ویتامین E کمک میکند. مصرف ویتامین C کافی برای حفظ اندازه ضروری آن در ریه‌ها یک امر اهمیت بینهایت زیادی دارد. بعنوان مثال بزرگسالان هر روزه به دریافت ۴۰ میلی‌گرم از این ویتامین نیاز دارند تا ریه‌هایشان توان مقابله هوای آلوده‌اي راکه نفس میکشند داشته باشد.

 

ویتامین C را را از این منابع طبیعی به بدن برسانید:

– جعفری، کلم و بطور کلی سبزیجات برترین گزینه‌هاي خوراکی در آلودگی هوا هستند و ویتامین C ضروری رابه بدن میرسانند.

 

– برترین راه برای دریافت ویتامین C هر روزه مخصوصا در روزهای آلوده نوشیدن آب دو شماره لیمو ترش است. قادر اید آب لیمو ترش رابا آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید.

 

– مرکبات مانند پرتقال منابع غنی از ویتامین C هستند.

 

۲- ویتامین E:

این ویتامین محلول در چربی اولین خط دفاعی بدن در طرف دیگر آسیب‌هایي است که بافت‌هاي انسان وارد میشود. این ویتامین رابه شیوه‌هاي پایین به بدن برسانید:

 

– ویتامین E در برنامه خوراکی از گیاهانی می آید که در شکل روغن‌هاي خوراکی مصرف میشود. روغن کانولا، آفتابگردان، بادام زمینی و روغن زیتون از نمونه این منابع هستند.

 

– بادام و تخمه آفتابگردان از دیگر منابع غنی ویتامین E هستند. از آنجایی که مغزها با استناد به معمول پرکالری هستند مصرف روزی یک اونس از انها کفاف می کند.

 

– ماهی‌ها مانند ماهی سالمون از دیگر منابع غنی ویتامین C هستند.

 

– ادویه‌جات و چاشنی‌هاي گیاهی مانند پاپریکا، پودر چیلی، سیر، ریحان و جعفری همگان منابع غنی ویتامین E هستند که مخصوصا اینروزها قادر اند حسابی به داد سلامتی شما برسند.

 

۳- بتاکاروتن:

به دلیل فعالیت آنتی‌اکسیدانی نقش بسیار مهمی در بازرسی التهابات ناشی از آلودگی ایفا میکنند. بتاکاروتن همینطور در بدن به ویتامین A مبدل میشود.

 

منابع بتاکاروتن را بشناسید:

– سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو و اسفناج قویترین منابع بتاکاروتن هستند.

– برگ تربچه و هویج نیز از دیگر منابع غنی بتاکاروتن هستند.

 

۴- اسید چرب امگا ۳:

این اسید چرب از قلب شما در طرف دیگر اثرات زیان آور آلودگی هوا نگهداری می کند.

منابع خوراکی امگا ۳ حاوی این خوراکی‌ها میشوند:

– مغزها مانند گردو و تخم کتان، سبزیجات برگ‌دار و ماهی‌ها.

 

 

مجله تفریحیو سلامتی سیرداغ با تجمیع مطالب راه های نگهداری از بدن در مقابل هوای آلوده در جهت جلب رضایت خوانندگان عزیز تلاش مداوم دارد. خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.

مطالب مرتبط