معرفی بهترین رژیم غذایی برای فصل بهار

در باب رژیم و سلامتی نوشته”معرفی بهترین رژیم غذایی برای فصل بهار” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم. معرفی بهترین رژیم غذایی برای فصل بهار  غذاهایی میباشند که میتوانید انها را متناسب با فصل مصرف کنید تا برترین فایده ها ...

در باب رژیم و سلامتی نوشته”معرفی بهترین رژیم غذایی برای فصل بهار” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم.

معرفی بهترین رژیم غذایی برای فصل بهار 

غذاهایی میباشند که میتوانید انها را متناسب با فصل مصرف کنید تا برترین فایده ها را نصیب بدن خود کنید. ما امروز رژیم غذایی فصل بهار را به شما معرفی می‌کنیم.يكي از عواملي كه دلیل ايجاد يا تشديد حساسيت در فصل بهار مي‌شود، تداخل چند ماده حساسيت‌زا به‌طور همزمان در اين فصل هست. به ‌عبارت ساده‌تر،

 

اگر مجبور به خروج از خانه در ایام و ساعت‌های گرده‌افشاني هستيم، بايد بعد از برگشتن به خانه، مواد غذايي‌ای كه حساسيت‌زا نيستند، سود گیری كنيم، نه اينكه بعد از رسيدن به خانه مواد غذايي حساسيت‌زا مانند كيوي يا گوجه‌فرنگي بخوريم.

 

شناسايي حساسيت‌زاها

برخي مردم، آگاهي چنداني درمورد مواد غذايي حساسيت‌زا ندارند تا با حذف موقت آنها از رژيم بهاره، جلوی ايجاد يا تشديد حساسيت را بگيرند. اگر بخواهيم شايع‌ترين اين مواد غذايي را اسم ببريم، بايد از خربزه كه داراي هيستامين بالايي هست و مي‌تواند دلیل خارش گلو در برخي از مردم شود، شروع كنيم.

 

مصرف گردو هم مي‌تواند تورم لب، حساسيت و خون‌مردگي‌های ريز داخل حفره دهان را براي گروهي از مردم در پي داشته باشد. مردم مبتلا به حساسيت‌های خوراكي، تماسي يا استنشاقي بايد در فصل بهار در مصرف خوراكي‌های حساسيت‌زايي مانند كيوي، گوجه‌فرنگي، بادام‌زميني، انگورهاي داراي رنگدانه بنفش «مشهور به انگور شاهي» و سبزي‌های كركي «مانند گزنه و برخي گونه‌های پونه» هم محتاط باشند

 

ممنوعيت ويتامين E و روغن ماهي

ويتامين E و روغن ماهي خواص زيادي براي بدن دارند و مي‌توانند به حفظ و ارتقاي سلامت كمك كنند با اینحال مصرف خودسرانه آنها الگوي توليد برخي از پيش‌واسطه‌های التهابي را در بدن تغيير مي‌دهد. در اين صورت، استعداد بدن براي رويارويي با غذاها و واكنش نشان دادن در مقابل آنها هم تغيير خواهد كرد. پيش‌واسطه‌های التهابي در بدن مردم مبتلا به حساسيت

 

كه خودسرانه از ويتامين E و روغن ماهي سود گیری مي‌كنند، تغيير مي‌كند و تا بدن بخواهد خود را با اين تغييرات تطبيق بدهد، مدتي طول مي‌كشد.در اين مدت، حساسيت غذايي در كنار حساسيت فصلي ايجاد خواهد شد. حتي در مواردي ممكن هست فرد به آلرژي هم مبتلا نباشد با اینحال به‌دليل اين مصرف خودسرانه در فصل بهار دچار حساسيت غذايي شود

 

و آن را به فصل گرده‌افشاني نسبت دهد. به‌طور كلي، نمي‌توانيم ردپاي تمام مواد و تركيب‌های غذايي حساسيت‌زا را در برنامه غذايي خود پيدا و آنها را حذف كنيم با اینحال اگر فردي به تجربه متوجه شد به يك ماده غذايي ویژه حساسيت دارد، بايد از مصرف آن پرهيز كند.

 

راه‌حل كمبود ميوه‌ها در بهار

برخي مردم از كم بودن تنوع ميوه‌ها در فصل بهار شكايت مي‌كنند و بر اين باورند كه اين مسئله دلیل كاهش دريافت ريزمغذي‌ها مي‌شود. در چنین موقعیتی ميوه‌ها داراي طعم‌ها و رنگ‌های مختلفي میباشند و مي‌توانند ذائقه‌های دارای اختلاف را تامين كنند، با اینحال انواع ويتامين‌ها و مواد معدني تقريبا در تمام ميوه‌ها می باشد و ميوه‌هايي ویژه،

 

داراي انواع خاصي از ويتامين‌ها نيستند و كميابي يا گراني يك ميوه، به ‌هيچ عنوان دليلي بر غني‌تر بودن آن از لحاظ وجود ريزمغذي‌های گوناگون نيست بنابراين مي‌توانيد در فصل بهار و تا پيش از ورود ميوه‌های جديد به مارکت، از ميوه‌های چهارفصلي مانند سيب، كيوي، موز و… سود گیری كنيد و سبزي‌ها و صيفي‌ها را هم به اندازه كافي در برنامه‌غذايي هرروز خود بگنجانيد تا مشكلي از لحاظ دريافت ريزمغذي‌ها در اين فصل برايتان پيش نيايد.

 

برخي مردم آگاهي چنداني درمورد مواد غذايي حساسيت‌زا ندارند تا با حذف موقت آنها از رژيم بهاره، جلوی ايجاد يا تشديد حساسيت را بگيرند. يكي از مشكلات شايعي كه در فصل بهار براي برخي مردم پيش مي‌آيد، ابتلا به آلرژي بهاره به ‌دليل شروع گرده‌افشاني گل‌ها و گياهان هست. بهتر هست اين مردم در فصل بهار، رژيم غذايي مناسبي داشته باشند كه كمترين موارد حساسيت را براي آنها ايجاد كند يا دلیل پيشگيري از تشديد حساسيت شود.

 

نكته ديگري كه درمورد رژيم غذايي بهاره مطرح هست، كمبود ميوه‌ها و متنوع نبودن آنها در اين فصل هست. پیشتر بهترين و كم‌عارضه‌ترين رژيم غذايي براي فصل بهار بررسي خواهد شد.وقتي از رژيم بهاره صحبت مي‌كنيم، منظور تغيير رژيم غذايي در فصل گرده‌افشاني گل‌ها و گياهان هست كه ممكن هست در برخي نقاط كشور با دقت به اقليم آنها از انتهای زمستان شروع شود. در برخي از نقاط ديگر كشور چهارفصل‌ ما اين رژيم از اواسط بهار شروع مي‌شود.

 

حساسيت به گرده‌افشاني مي‌تواند با پيروي از رژيم غذايي حساسيت‌زا و نامناسب، تشديد شود؛ مثلا مصرف گروهي از ريزمغذي‌ها و مواد غذايي مانند ويتامين E و روغن ماهي دلیل تحريك و تشديد حساسيت فصلي مي‌شود.

 

 

مجله تفریحی و سلامتی سیرداغ تازه ترین مقالات مرتبط با سلامت مانند معرفی بهترین رژیم غذایی برای فصل بهار را برای شما تجمیع میکند. همراه ما باشید و خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *