معرفی 5 ویتامین حیاتی برای بدن در زمستان

در باب رژیم و سلامتی نوشته”معرفی 5 ویتامین حیاتی برای بدن در زمستان” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم. معرفی 5 ویتامین حیاتی برای بدن در زمستان  امروز بشما 5 نوع ویتامین مهم را معرفی می‌کنیم که در فصل زمستان ...

در باب رژیم و سلامتی نوشته”معرفی 5 ویتامین حیاتی برای بدن در زمستان” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به استفاده شما دوستان عزیز. شما را به خواندن این نوشته دعوت میکنیم.

معرفی 5 ویتامین حیاتی برای بدن در زمستان 

امروز بشما 5 نوع ویتامین مهم را معرفی می‌کنیم که در فصل زمستان حتماً باید آنها را برای سلامتی مصرف نمایید. تعداد فراوانی از این بیماری هاي زمستانی بعلت کمبود موادمعدنی یا ویتامین رخ میدهد بدین خاطر با مصرف ویتامین ها, میتوان انرژی ضروری بدن را تامین و از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد:

 

ویتامین سی:

شروع زمستان بهمراه عفونت هایي مانند سرماخوردگی, سرفه, تب و آنفلوآنزا است. در چنین شرایطی ست که که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها میشود.

 

ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است که دلیل کاهش التهاب در بدن نیز می‌شود. در زمستان میتوانید ویتامین سی ضروری خودرا از روش مصرف مرکبات, سبزیجات تیره رنگ و مکمل هاي این ویتامین دریافت کنید.

 

ویتامین دی:

اگر چه مصرف ویتامین دی در تمام طول سال ضروری است, با اینحال در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید, نیاز شما به این ویتامین بیشتر میشود. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است.

 

به گفته کارشناسان تمام بزرگسالان پایین 70 سال باید هر روزه 600 واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

 

ویتامین اي:

مصرف این ویتامین برای کمک به حفظ سلامت پوست ضروری است و از خشکی پوست در زمستان پیش گیری می‌کند. گوشت و ماهی, اسفناج, بروکلی, بادام سرشار از این ویتامین هستند.

 

ویتامین ب کمپلکس:

تمام ویتامین هاي گروه ب را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامین ها کربوهیدرات رابه انرژی مبدل میکند تا چربی ها و پروتئین ها برای سوخت, مصرف شود. بهمین دلیل است که با مصرف ویتامین ب به علي الخصوصً ویتامین ب 12 افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن ایام در زمستان را کاهش مییابد.

 

امگا ۳:

این یک ویتامین نیست با اینحال نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا 3 سطح چربی خوب خون یا اچ دی ال را حفظ می‌کنند. تعداد فراوانی از مردم در طول زمستان دچار بیماری هاي مفصلی می شوند و در چنین شرایطی ست که که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه هاي آرتروز و آرتریت روماتوئید است میشود.

 

 

مجله تفریحی و سلامتی سیرداغ تازه ترین مقالات مرتبط با سلامت مانند معرفی 5 ویتامین حیاتی برای بدن در زمستان را برای شما تجمیع میکند. همراه ما باشید و خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.

مطالب مرتبط