وقتی استرس شدید داریم باید چکار کنیم؟

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “وقتی استرس شدید داریم باید چکار کنیم؟” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم. وقتی استرس شدید داریم باید چکار کنیم؟  استرس شدید برای لحظه سختی ها و حساس اصلا حالت خوبی نیست و برای سلامتی ضررهای بسیاری در جستجوی خواهد ...

برای آگاهی درمورد سلامتی نوشته “وقتی استرس شدید داریم باید چکار کنیم؟” را برای شما انتخاب کرده ایم. با امید به گسترش سلامت جامعه به این نوشته میپردازیم.

وقتی استرس شدید داریم باید چکار کنیم؟ 

استرس شدید برای لحظه سختی ها و حساس اصلا حالت خوبی نیست و برای سلامتی ضررهای بسیاری در جستجوی خواهد داشت. از آنجائیکه در دنیایی زندگی میکنیم که پر از فاکتورها و ابزارهای استرس‌زا است، امروزه استرس بخشی از زندگی روزمره ما شده است.

 

استرس کشنده میتوان دلیل بروز مشکلات روحی و جسمی بسیار شدید و یا حتی در پاره‌اي از موارد میتواند دلیل بروز اختلالات و مریضی هایي شود. پیدا کردن راهکاری خوب برای غلبه بر این مشکلات بسیار حیاتی است.استرس یکی از واکنشهای طبیعی بدن در لحظه اخطار است که دلیل میشود

 

بدن تکمیل فرار و یا جنگ شود. استرس همینطور فعالیت سیستم‌هاي مختلف بدن را برای تکمیل سازی در مواجهه با تهدیدات ممکن کاهش و یا گسترش می دهد. اگر دچار استرس حاد هستید نیاز است که با بهره برداری از تمام روشهای ممکن این سخت را حل کنید.

 

میتوانید حل این سخت رابا تغییر در نوع نگرشتان شروع کنید. تغییر در نگرش دلیل تازه شدن نوع نگاهتان به مسائل شده و مهارتتان در اداره زندگی بالا میبرد.

 

بنظر من این راه حل شالوده و اساس نظارت و مدیریت استرس در زندگی می‌باشد. این روشهایی راکه پیشتر بشما خواهیم گفت دنبال نمایید تا از استرس فاصله بکیرید. این راهکارها بشما کمک خواهند کرد که از شر استرس حاد خلاص شوید، توانایی سیستم دفاعی بدن‌تان بالا رود ودر نتیجه بدن تان بهتر کار کند.

 

بر کسی پوشیده نیست که مردم در لحظه عصبانیت تصمیمات غیر پذیرفتنی و نسنجیده می گیرند. وقتی که در حال جر و بحث با کسی هستید بطور خود بخود خشمگین خواهید شد. این عصبانیت دلیل بروز استرس بیشتر و پیامد های ناخوشایند بعد ازآن خواهد شد. به نظر من خوب است

 

بعد از آرام شدن و از بین رفتن عصبانیت، طرفین به بحث خود ادامه دهند و به نتیجه برسند. وقفه‌اي که در میانه جر و بحث بوجود می آید فرصتی رابه شما میدهد که ذهن خودرا از افکار و احساسات ویرانگر خالی کنید.

 

دست از نگرانی بردارید

تعداد فراوانی از مردم اعتقاد دارند که نگرانی در انجام کارها به آن ها کمک می کند که در موقعیتهای دشوار بهتر رفتار کرده و همه ی چیز زندگیشان را تحت نظارت بگیرند. در کمال تاسف این باور نادرست دلیل گسترش استرس در زندگی می شود. وقتی در باب مساله‌اي نگران هستید این تصویر در فکر شما شکل می گیرد

 

که رخداد بدی خواهد افتاد و تدریجی افکار منفی به ذهنت ان خطور خواهند کرد. این نگرانیها تدریجی مبدل به عادت می شوند و شما وادار خواهید شد با استرس مزمن در زندگی کنار بیایید. به علاوه از طرف دیگر نگرانی امکان دارد ذهن شما را پر از حس ترس و وحشت کند.

 

گاهی اوقات مردم سعی می کنند که در شرایط سخت به آرامش برسند. ذهن شما کلید حل این سخت است. افکار مثبت را جای گزین افکار منفی کنید و بدانید که نگرانی، بسیار برای سلامت جسم و روان شما خطرناک است.

 

بخود سخت نگیرید

غالباً اوقات شما خودتان رابه خاطر کارهایی که انجام داده‌اید نمی‌بخشید. انسانهای پر تلاش پیوسته سعی‌شان بر این است که خود رابه استاندارد‌هاي بالای زندگی نزدیک کنند و خودرا در همان حد نگه دارند. این خصوصیت اخلاقی دلیل بروز استرس فراوانی می شود. احساس گناه در مردم دلیل بوجود آمدن

 

اضطراب و افسردگی میشود. خودتان رابه خاطر کارهایی که از بازرسی شما خارج هستند سرزنش نکنید. خوب است که نگاهی به افکار و احساساتتان بیندازید تا بدین گونه قادر باشید افکار منفی درونی خودرا تحت نظارت بگیرید. اگر احساس میکنید جایی از کار می‌لنگد به عقب بر گردید و از خودتان بپرسید

 

چه نکات مثبتی را ازآن رخداد بد و ناخوشایند قادر اید یاد بگیرید. به علاوه از طرف دیگر اگر احساس رضایتمندی درونی از خودتان را گسترش دهید مبدل به فردی پیروز و با اطمینان خاطر خواهید شد.

 

نفس عمیق کشیدن را تمرین کنید

نفس عمیق یکی از برترین شیوه هاي کاهش استرس و دور نگه داشتن بدن از اسپاسمهای عصبی و تنش است. ورزشهای هوازی فعالیت سیستم عصبی و تولید گلبولهای سفید خون را گسترش می دهند. مکان مناسبی را پیدا کنید و دستانتان را بر روی قفسه سینه و شکمتان قرار دهید. بر روی نفس کشیدنتان

 

تمرکز کنید و بالا و پایین رفتن شکمتان را احساس کنید. توصیه من این است که این تکنیک رابه منظور رضایتمندی در لحظه انجام آن یاد بگیرید. این شیوه آرامبخش، بسیار موثر و مفید است و دلیل می شود در لحظه انجام آن استرس و عصبانیت را فراموش کنید.

 

احساساتتان را بشناسید

اگر قادر به درک و شناخت احساساتتان شوید کیفیت زندگی‌تان نیز بالا خواهد رفت. این شیوه به اسانی میزان استرس و اضطراب را در شما کاهش می دهد. اگر با احساساتتان رابطه برقرار کنید شانس این را خواهید داشت که از جهت احساسی و جسمی تندرست بمانید. احساساتتان را سرکوب نکنید بدلیل آنکه اینکار تاثیرات

 

مخربی را بر روی جسم و روانتان بر جای خواهد گذاشت؛ به علاوه از طرف دیگر سرکوب کردن احساسات دلیل از بین بردن رابطه‌تان با افرادی میشود که علاقه به آنها دارید. اینکار همینطور دلیل گسترش استرس و تنش در زندگی می شود.

 

احساساتتان را پرورش دهید

احساساتتان را در درون ذهنت ان حبس نکنید. با احساسات خود رابطه برقرار کنید. اگر نمی دانید به چه نحو اینکار را انجام دهید کافیست که همه ی احساسات خوب و بد خودرا بر روی کاغذ بنویسید. دراین صورت شانس این را دارید که شیوه هاي تازه ای را برای پرورش آن ها پیدا کنید. با این شیوه شما یاد خواهید گرفت که به چه نحو با استرس بطور موثرتری مقابله کنید. یادگیری پرورش احساسات شالوده و پایه پیشرفت ذهن است.

 

خنده استرس را کاهش میدهد

خنده برترین، ارزان ترین و آسانترین راه حل مثبت بودن است. نگرش مثبت و شوخ طبع بودن هر دردی را درمان میکند. حتی خنده‌هاي کوتاه و گذرا دلیل ایجاد تفاوت مثبتی در بدن شما میشوند. خنده با شل کردن ماهیچه‌ها استرس را در بدن کاهش می دهد. تعداد فراوانی از مردم با شوخ طبعی هم روحیه خودرا عوض می کنند و هم روحیه مردم را تازه می کنند. این مردم درمقایسه با بقیه کمتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار می گیرند.

 

واقعیتهایی راکه قادر به تغییر آن ها نیستید بپذیرید

شما بی شک هنگامیکه یاد می گیرید چیزهایی در زندگی وجود دارند که قادر به تغییر و یا بازرسی انها نیستید راحتر میتوانید استرس و اضطرابتان را فراموش کنید. من خوب می دانم که احساس بیچاره‌گی احساس بسیار بدی است با اینحال شما باید با این حقیقت کنار بیایید که یکسری چیزها را نمی توانید در زندگی نظارت کنید. شما باید چیزهایی راکه قادر به تغییر آن ها هستید با شجاعت تغییر بدهید. این شیوه بشما کمک میکند که نگرش مثبتتان را التیام ببخشید.

 

قدردان باشید

یکی از شیوه هاي موثر جلوگیری از استرس این است که قدر دان سلامتی خود باشیم. من مردم فراوانی را می‌شناسم که باوجود مشکلات فراوانی که در زندگیشان دارند نگرش مثبت خود به زندگی را تغییر نداده‌اند. من مطمئنم هر انسانی در زندگی چیزهایی بسیاری دارد که باید به خاطر انها سپاسگذار خداوند باشد. افرادی که قدر دان زندگی هستند درمقایسه با استرس مقاوم‌تر می‌باشند و میزان رضایتشان از زندگی بیشتر است.

 

 

مجله تفریحیو سلامتی سیرداغ با تجمیع مطالب وقتی استرس شدید داریم باید چکار کنیم؟ در جهت جلب رضایت خوانندگان عزیز تلاش مداوم دارد. خواهشمندیم سیرداغ را به دوستان خود معرفی کنید.

مطالب مرتبط