چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟

اگر به مطالب علمی علاقه مندید، خواندن نوشته”چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟” به شما توصیه میکنیم. چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟  همۀ مردم از دلگیر بودن غروب هاي جمعه تعریف می‌کنند. به راستی چرا بعد از ظهر روز جمعه برای همۀ دلگیر و غمگین کننده هست. حالِ بد, اول هفته و آخرهفته ...

اگر به مطالب علمی علاقه مندید، خواندن نوشته”چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟” به شما توصیه میکنیم.

چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟ 

همۀ مردم از دلگیر بودن غروب هاي جمعه تعریف می‌کنند. به راستی چرا بعد از ظهر روز جمعه برای همۀ دلگیر و غمگین کننده هست. حالِ بد, اول هفته و آخرهفته و وسط هفته نمی‌شناسد: وقتی حال بد هست, بد هست! شادترین آهنگ جهان را هم بشنوید, گریه می‌كنید: چون از درون موقعیت خراب هست و این به گفته مشهور جنگولك بازی‌ها! نمی تواند ویرانه درون‌تان را آباد كند. حوصله خودتان را هم ندارید.

 

اکنون همه ي بیایند و بگویند:« مفید باش», « قوی باش», « اتفاقی نیفتاده», «به بدترش فكر كن», «هنوز سلامتی, برو خدا رو شكر كن» و… هزار و یك جمله مثلاً امیدواركننده دیگر كه بدتر حرص‌تان را درمی‌آورند! میخواهید سر به دیوار بكوبید و تنها صدای بقیه را نشنوید. حق هم دارید: چون دیگران تنها كنار گود ایستاده‌اند و شما در بطن مسئله هستید.

 

پس با همۀ این شرح‌, تنها و تنها خودتان هستید كه میتوانید دست به زانوی‌تان بزنید و بلند شوید. برای اینكه حال‌تان تغییر كند, باید چه كار كنید؟ به گفته خارجی‌ها, برای تغییر مودتان, چه راهكارهایی را بلد هستید؟ حتماً راه‌هایي را آزمون كرده‌اید, با اینحال بد نیست این راهكارها را هم, با هم بازبینی كنیم.

 

حال‌مان دگرگون میشود؟

یك پیغام یا رابطه تلفنی بدون جواب, یك كلمه یا جمله دل‌شكن, بدقولی, سؤال یا سؤال‌هاي بدون جواب, یك خواهش ساده بدون جواب, هدیه‌اي كه باید خریده می‌شد و نشد و… از این جهت هزار و یك دلیل برای تغییر حال روانی ما می باشد: همینطور بگیرید از دلخوری‌هاي ساده‌اي كه یقیناً با یك دقت ساده‌تر برطرف میشدند

 

تا رویدادها بزرگ‌تری كه میتواند مشكلات جدی روانپزشكی در ما ایجاد كند. از این جهت احوال هیچ آدم سالمی بی‌دلیل به هم نمی‌ریزد! حتماً اتفاقی افتاده كه آدمی كه تا یك ساعت پیش مفید و خوش بوده اکنون به اتاقش پناه میبرد و در را روی خودش می‌بندد.

 

برای دلخوری‌مان چه كار كنیم؟

همۀ ما ادعای شعور و فرهنگ داریم. همۀ ما به زبان میگوییم:« اگر از ما انتقاد كنند, نمی‌رنجیم!» با اینحال این حقیقت ندارد! مردم از اینكه مشكل رفتاری‌شان را به انها گوشزد كنید حتماً خواهند رنجید و در مقابل شما جبهه میگیرند, با اینحال اگر شخصی را پیدا كردید كه توانستید مراتب انتقاد‌تان را خیلی متمدنانه به ایشان بگویید

 

و ایشان بشنود و شرح بدهد و واكنش عجیبی نشان ندهد, حتماً این كار را انجام دهید. تلفن را بردارید و خیلی راحت درمورد موضوعی كه شما را غمگین كرده, با طرف مقابل گفتگو كنید.فرقی هم ندارد این شخص والدین, خواهر یا برادر, همكلاسی, دوست, نامزد یا همكار شماست. رفتار غلط در دست به هر كسی كه باشد,

 

باید درمورد آن شرح داده و معذرت‌خواهی كند, با اینحال اگر نمیتوانید,اکنون یا اینكه نمیخواهید یا جراتش را ندارید, مطمئن باشید در همان حال میمانید و حال‌تان بد و بدتر خواهد شد. با اینحال یادتان باشد, لحظه‌هایي كه شما در رنج و عذاب بوده و دلخور هستید, طرف مقابل, شما را نمی بیند و چه بسا كه در حال خوشگذرانی هست!

 

1: از منزل بیرون بزنید

با اینكه منزل, برای اغلب ما امن‌ترین مكان دنیاست, با اینحال گاهی در و دیوار همین مكان امن,روی دل‌مان آوارمی‌شود. انگار كه دیوارها روی قلب‌مان آوار فرو‌ریخته‌اند. پس, از منزل بیرون بزنید. بهتر هست بدون قرار گذاشتن با كسی این كار را انجام دهید. اصلا مهم نیست هدف و مسیر مشخصی داشته باشید. تنها همین كه بیرون بروید و در خیابان‌هاي شهر قدم بزنید, كافی هست.

 

اگر مكان سرسبزی مانند پارك نزدیك شماست, قادر اید بخشی از این مسیر را در محیط سبز قدم بزنید. کوشش كنید حتماً بخشی از مسیر را پایین نور آفتاب قدم بزنید. نور آفتاب انرژی‌بخش هست. همین كه از منزل بیرون بروید, انگار از مشكل‌ فاصله گرفته‌اید و از نمای دورتری به آن نگاه می‌كنید. برای حل آن نیز میتوانید به فكرهای بهتری برسید.

 

2: موسیقی گوش كنید

در سكوت مطلق, هجوم افكار اکثر هست: با اینکه گاهی فكر كردن در سكوت خوب هست. دراین شرایط, حتماً موسیقی گوش كنید. نوع موسیقی بستگی به حال‌تان دارد. ممكن هست حتی در تمام طول مسیر تنها به یك آهنگ گوش بدهید: اصلا مهم نیست. به موسیقی‌اي‌ گوش كنید كه آرام‌تان می‌كند.از گریه نترسید. معذب نشوید كه دیگران شما را حین گریستن میبینند. راحت باشید.

 

3: برای خودتان چیزی نخرید

یقیناً برای تغییر روحیه, حتی خرید یك بستنی ساده مفید باشد. خریدن اینجور موارد مساله‌اي نیست. به این دلیل كه چیزی برای شما به یادگار نمی ماند, با اینحال از خریدن چیزهایی كه ماندگارند و برای شما باقی می‌مانند, امتناع كنید. به این دلیل كه با هر لحظه مشاهده شیء موردنظر, یاد حال بدتان خواهید افتاد. پس کوشش كنید در حال بد, دست به خرید نزنید.

 

4:ورزش كنید

درهر پارك بزرگ و كوچك كنار منزل, وسایلی برای ورزش می باشد. خودتان را به‌دست یكی ازاین بازی‌ها بسپارید. اگر حتی در مسیر به زمین بازی بچه‌ها برخوردید, حتماً داخل شوید و خودتان را به‌دست بازی‌هاي كودكانه مانند تاب‌بازی, سرسره و الاكلنگ بسپارید. مطمئن باشید حال‌تان دگرگون خواهد شد.

 

5:یك كار مفید انجام دهید

یك گلدان تهیه کنید و آن را در پارك بكارید. ساندویچ تهیه کنید و به كودك نیازمندی كه سر راه‌تان می بینید, بدهید. به یك نفر در خیابان كمك كنید. برای عزیزی هدیه تهیه کنید و برای ایشان بیاورید. هر كاری كه حس می‌كنید حال خوبی در شما ایجاد می‌كند, انجام دهید.

 

6: تلفن‌تان را خاموش نكنید

در این شرایط اولین واكنش شمار فراوانی از ما, به‌ویژه بانو‌ها, قطع رابطه هست. موبایل را خاموش نكنید. این موقعیت غیرعادی, استرس و پریشانی شما را اکثر خواهد كرد, با اینحال کوشش كنید تا حد ممكن به آن سر نزنید و چشم براه نباشید. بسیار كار سختی هست, با اینحال به نتیجه مفید آن فكر كنید تا قادر باشید! گرچه كه در این شرایط نیازی ندارد به تلفن هر كسی هم جواب بدهید.

 

 

در بیشتر مواقع میتوانید مطالب علمی مثل نوشته چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟ را در سیرداغ بخوانید و به دوستان خود معرفی کنید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *